یکِ شیش برداشتی آزاد از آهنگ نینوا منتشر شد
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۸۷۹۳
همزمان با شصت و نهمین زادروز حسین علیزاده آهنگساز و موسیقدان کشورمان موزیک ویدئو «یک شیش» به همت علی جعفری پویان منتشر شد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی جعفری پویان نوازنده و آهنگساز موسیقی کشورمان همزمان با شصت و نهمین زادروز استاد حسین علیزاده آهنگساز، موسیقیدان و نوازنده صاحب نام کشورمان موزیک ویدئو «یکِ شیش» را با همراهی تعدادی دیگر از هنرمندان فعال عرصه موسیقی منتشر کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بهنود یخچالی (موسیقی)، علی جعفری پویان (تک نواز ویولن و ویولا)، یگانه حسینی نیا، مونیکا لران و علی جعفری پویان (نوازندگان ویولن اول و دوم)، سهراب بهرمندی و علی جعفری پویان (نوازندگان ویولا)، نگار نوراد (نوازنده ویولنسل)، حامی حقیقی از استودیو «شهرصدای پارسیان» (صدابرداری، میکس، مسترینگ)، کامبیز باقری و علیرضا صفرنژاد (عکس و تصویر)، علیرضا صفرنژاد (تدوین)، سوگل ضامنی (گرافیک) عوامل اجرایی موزیک ویدئوی «یک شیش» با مدیریت هنری علی جعفری پویان هستند. این در حالی است که آیدین الفت، علی بوستان، مانی جعفرزاده، نیما جوان، حمیدرضا آداب و فراز تعالی از جمله افرادی دیگری هستند که جعفری پویان از آنها برای همکاری در تولید این اثر قدردانی کرده است.
علی جعفری پویان که طی سالهای اخیر حضور فعالی در ارکسترها و آثار موسیقایی متعدد به عنوان نوازنده ویولن داشته طی یادداشتی به مناسبت انتشار این موزیک ویدئو نوشته است:
« وقتی تابستان 1398 پارتیتور دستنویس «نینوا» اثر استاد حسین علیزاده منتشر و همراه با چند اثر دیگر از آثار نشر «تار و پود» در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد، من هم به آن مراسم دعوت شده بودم ولی آن روز بسیار درگیر بودم و فقط برای عرض ادب و تبریک و تهیه پارتیتور به فرهنگسرا رفتم.
متأسفانه به دلیل دیر رسیدنم و ازدحام جمعیت امکان دیداربا استاد علیزاده میسر نشد. اما در حال بازگشت بودم که علی بوستان عزیز و نیما جوان یک پاکت از تمامی آثار نشر «تارو پود» را تحویلم داده و گفتند: «از طرف آقای علیزاده است...». همین اتفاق برای من یک دنیا محبت بود در کنار دیگر محبتهایشان طی سالهای گذشته. یادم هست وقتی در ماشین نشستم و پارتیتور را ورق زدم اصلا گرما را احساس نکردم و غرق ورق زدن شدم و از دست خط ایشان انرژی گرفتم.
خیلی سریع به این فکر افتادم که در مقابل این محبت چطور تشکر کنم که ایده ساخت «یک شیش» در ذهنم شکل گرفت و از بهنود یخچالی دوست هنرمند و با ارزشم خواستم قطعهای را بر مبنای اثر جاودانه «نی نوا» با محوریت تک نوازی ویولن تنظیم کند. او هم با وقت بسیار محدودی که داشتیم به بهترین شکل این اثر را خلق کرد.
روزی که خواستیم از آقای علیزاده دعوت کنیم تا به استودیو آمده و قطعه را بشنود، بسیار روز زیبا و هیجان انگیزی بود. اما فقط یک مسأله ناراحتم میکرد و آن هم حضور نداشتن تمام دوستان هنرستانیام در کنارمان بود. البته در هر مرحله از شکلگیری «یکِ شیش» دوستان بسیاری همراهم بودند که قدردان یکایک آنها هستم.
من از آیدین الفت عزیز با در اختیار قرار دادن استودیو «شهر صدای پارسیان»، نیما جوان نازنین با کارهای اداری و مجوزی که برای «یک شیش» گرفت، علی بوستان رفیق خوبم با مشورتهایش، کامبیز باقری با مرام همیشگی و حضورش در روز ضبط و جشن تولد استاد و عکس هایی که ثبت کرد، حامی حقیقی عزیزم با تمام توان و دانشش، سوگل ضامنی مهربان با طراحی پوستر، علیرضا صفرنژاد نازنینم با وقت و حوصلهای که برای ساخت این ویدیو با حداقل امکانات به خرج داد، دوستان خبرنگارم در رسانههای مختلف، دوستان عزیزم در خارج از کشور برای نشر بینالمللی اثر و از دوستان و همکاران عزیز نوازنده ام سهراب برهمندی، یگانه حسینینیا، مونیکا لران و نگارنوراد که خالصانه در ضبط این اثر همراهم بودند نیز متشکرم.
سال گذشته، یکم شهریورماه بود که قطعه «یکِ شیش» به مناسبت زادروزاستاد حسین علیزاده منتشر و تقدیم ایشان شد.
این تکآهنگ بر اساس قطعه «نینوا» اثر جاودان حسین علیزاده ساخته شده و برداشتیآزاد از آن قطعه است که با محوریّت ساز ویولن و همراهی اصوات الکترونیک سامان یافته است. امسال نیز به همان مناسبتِ فرخنده تصاویری از لحظات ضبط این اثر و حضور استاد در «استودیو شهر صدای پارسیان» را به علاقهمندان ایشان و موسیقی تقدیم میکنیم. البته نسخه صوتی این اثر نیز در فضاهای شنیداری معتبر داخلی و بین المللی قابل شنیدن است.»
انتهای پیام/
R33357/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط موسیقی حسین علیزاده بیشتر بخوانید... هوشنگ ظریف: هنرمند باید پیام زمانهاش را به مردم منتقل کند / ماجرای تارنواز شدن حسین علیزاده حسین علیزاده: ظریف افسانه بود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... هوشنگ ظریف: هنرمند باید پیام زمانهاش را به مردم منتقل کند / ماجرای تارنواز شدن حسین علیزاده حسین علیزاده: ظریف افسانه بود واژه های کاربردی مرتبط موسیقی حسین علیزاده پربینندهترین اخبار فرهنگی ۱ تقدیر رهبر معظم انقلاب از شعر افشین علا علیه توافق حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی ۲ مداحی محمود کریمی در "تکیه سیّار" ۳ نوحهسرایی خیابانی محمود کریمی در شب دوم محرم + فیلم ۴ آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است ۵ سیما تیرانداز روایتگر تلویزیون شد/ پخش "رفیق" از امشب + فیلم ۶ "دورهمی" و "عصر جدید" دو رقیب جدی/ چنددرصد مردم تماشاگرِ تلویزیوناند؟ ۷ آیا علی زندوکیلی قاچاق حیوانات وحشی را تبلیغ میکند؟ ۸ مداحی بنیفاطمه در شب دوم محرم ۱۴۴۲ مهمترین اخبار فرهنگی مرتضی طاهری: اعتقاد دینی در جلسات حسینی شکل میگیرد/ روضههای خانگی برکات بیحدی دارد هدف اصلی قیام امام حسین(ع) چه بود؟/ فتنۀ دشمنان برای نابودی دین آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است آشنایی با زمینههای قیام عاشورا/ دلیل سکوت ظاهری امام حسین(ع) در برابر معاویه چه بود؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند متن طرح دو فوریتی نمایندگان برای خروج خودکار از برجام با فعال شدن مکانیسم ماشه واشنگتن اگزماینر: کوته بینی سیاست خارجی آمریکا در ماجرای سازمان ملل و ایران نمود پیدا کرد یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیشنویس قطعنامه "ادامه لغو تحریمهای ایران" را ارائه کند جزئیات مدلهای ۹گانه تأمین مسکن کارگران/ ۳۵۸هزار کارگر در طرح اقدام ملی مسکن ثبتنام کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربینندهترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک آپارات بیسفون سروش ویسپی آیگپAll Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
منبع: تسنیم
کلیدواژه: موسیقی حسین علیزاده موسیقی حسین علیزاده علی جعفری پویان حسین علیزاده یک شیش
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پاسخ مرتضیعلیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همهچیز مقدم است
مرتضی علیزاده کارگردان فیلم سینمایی «بیبدن» عنوان کرد: من معتقدم که فیلم اول باید به تعریف سینما و قصه گویی نزدیک باشد و بعد ایدئولوژیاش را جلو ببرد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اولین برنامه از سری جدید برنامه سینمایی «هفت» با بررسی موضوع جنایی و فیلم «بیبدن» از شبکه نمایش پخش شد
بخش اول «هفت» به نقد فیلم سینمایی «بیبدن» اختصاص داشت که با حضور امیرقادری و رضا صدیق برپا شد.
رضا صدیق در ابتدا بیان کرد: من میخواهم قبل از بررسی فیلم به اتفاقات اخیر در منطقه گریزی بزنم و بگویم محور مقاومت اگر تا پیش از وعده صادق یک موضوع پراگماتیک منطقهای بود، اکنون به یک ایده ضدامپریالیستی در جهان تبدیل شده است. سینمای هالیوود نسبت به اعتراضات اخیر دانشجویان آمریکا علیه اسرائیل سکوت کرده؛ این در حالی است که در اعتراضات داخلی ما، رسانههای امپریالیستی مانند بازجو به دنبال بازیگران و سینماگران ما بودند، اما به بازیگران خودشان اجازه اظهار نظر نمیدهند و هرکس در این موضوع موضعگیری کند، قطعا نابود خواهد شد. این قضیه نشان از این است که آمریکا در امنیت ملیاش با کسی شوخی ندارد.
امیر قادری در ادامه عنوان کرد: هالیوود ۱۰ الی ۱۵سال اخیر اهدافش بسیار تغییر کرده و فرمایشی شده است. من همیشه میگویم صد رحمت به دهه شصت خودمان که حتی اگر سختگیری وجود داشت، اما حامی مستضعفین بود.
رضا صدیق درباره «بیبدن» اظهار کرد: از نظر من این فیلم بدون شخصیت و وسط باز است که تکلیفش با خودش مشخص نیست. فیلم «بیبدن» از موقعیتهای دراماتیکی که میتوانست قصهاش را نجات دهد، هیچ استفادهای نکرده است. موضوع قتل در فیلم یک موضوع ثانویه است و نقطه قوت فیلم بازی درجه یک الناز شاکردوست است. همچنین باید بگویم که گذر زمان در این فیلم اصلا پیدا نیست و گویی در فیلمنامه اصلا به آن اشاره نشده؛ ما در نهایت با ریش قاتل متوجه گذر زمان میشویم.
امیر قادری در ادامه بیان کرد: موضوعاتی مانند قصاص یا جنگ مفاهیم پیچیدهای هستند. از نظر من «بیبدن» وسطباز نیست و اتفاقا اینکه با چندین زاویه نشان مساله قصاص را بررسی میکند؛ نقطه قوت فیلم است. امتیاز بزرگ فیلم بازی بازیگرانش است؛ اما میتوان گفت که لحن تلخ و یکدست فیلم، کار را خراب کرده است. این فیلم خاکستری است و اگر کارگردان سلیقه بصری بهتری داشت، قطعا فیلم شیکتری میشد و شلختگی الان را نداشت.
صدیق در ادامه گفت: «بیبدن» فیلم بازیگران است نه فیلمنامه و کارگردانی. مساله فیلم قصاص نیست بلکه شخصیت خانواده قاتل است. «بیبدن» یک فیلم حیف شده است چرا که موضوع بسیار جذابی دارد.
بهروز افخمی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه در یک فیلم بتوان تماشاچی را وارد دالان تجربههای مختلف کرد، بسیار مهم است تا تماشاچی داستانهای متفاوت را تجربه کند. از نظر من بهترین بازی این فیلم متعلق به گلاره عباسی است.
در ادامه رضا صدیق منتقد نسبت به اظهار نظر یکی از مدیران نماوا راجع به سینماگران و حواشی آن بیان کرد: هر کسی میتواند در سینما سرمایهگذاری کند؛ اما قرار گرفتن سرمایهگذاران در چرخه فرهنگ سرنوشتی مانند نماوا دارد که در حال ورشکسته شدن است. طرف دیگر صحبت من آن بخش از سینماگران است که معتقدند اخلاق و شرافت بیش از هر حرفه، نزد سینمایی هاست. من باید بگویم این جمله خیلی برای سینماگران گنده است. شرافت نزد کارگران و معلمان ماست؛ شرافت یعنی بخش مستضعف جامعه. من باید بگویم که لطفا شرافت را متر نکنید.
امیر قادری در ادامه عنوان کرد: زنگ خطر این ماجرا جایی است که بعد از اظهار نظر این مدیر نماوا، مردم سمت او را گرفتند. میخواهم بگویم که دهه فرصتطلبی ۹۰ چه چیزی بر سر سینماگران ما آورده که مردم دیگر از آنها حمایت نمیکنند.
بخش دوم «هفت» به بررسی موضوع جنایی اختصاص داشت که با حضور مرتضی علیزاده کارگردان «بیبدن» و محمدرضا نصراللهی استاد دانشگاه برپا شد.
مرتضی علیزاده کارگردان فیلم سینمایی «بیبدن»، ابتدا درباره نقد رضا صدیق به فیلم، عنوان کرد: من معتقدم که سینما اول باید سینما باشد و قصه تعریف کند و بعد ایدئولوژیاش را جلو ببرد. اینکه ما از اول فیلم تکلیف را مشخص کنیم که طرفدار قصاص هستیم یا خیر، خلاف قصهگویی در سینماست و این متر غلطی برای بررسی و نقد فیلم است. البته که نقد به منی که در قدمهای اولیه فیلمسازی هستم، بسیار کمککننده است.
محمدرضا نصراللهی در ابتدای صحبتهای خود گفت: به اعتقاد همه افرادی که پرونده جنایی را دنبال میکنند، «بیبدن» برگرفته از پرونده آرمان و غزاله است؛ هر چند که نویسنده فیلم منکر این موضوع باشد. باید بگویم که این فیلم در مجموع اصلا جنایی نیست و «بیبدن» یک فیلم اجتماعی درام است. در این فیلم موضوع از زاویه بازپرس بررسی میشود و به عملیات پلیسی و کارگاه آنچنان که باید نمیپردازد و نحوه قتل هم مشخص نمیشود.
کارگردان «بیبدن» درباره ژانر جنایی بیان کرد: سینمای هالیوود به شکل خالص ژانر جنایی را بررسی میکند، اما در کشورهای دیگر این ژانر با فرهنگهای مختلف ترکیب میشود. در همین راستا مضمونهایی به فیلم اضافه میشود که برای مخاطب از کشف معما مهمتر است. در «بیبدن» هم همین اتفاق رخ داده است. ما فکر میکردیم که مسائل دیگر از کشفیات کارآگاه برای مخاطب جذابتر است.
محمدنصراللهی در ادامه عنوان کرد: یکی از نقدهای همیشگی من این است که از کارآگاهان و کارشناسان جنایی در متن فیلم استفاده کنند، نه در بخش تولید. به عنوان مثال این موضوع که تمام بازپرسها و پلیسهای ما در فیلم دختر دارند به یک کلیشه تبدیل شده و همچنین این موضوع که ماموران ما در فیلمهای ایرانی پا را فراتر از قانون میگذارند، واقعیت بیرونی ندارد و به یک کلیشه در فیلمها تبدیل شده است.
میز سینمای جهان برنامه «هفت» نیز به بررسی فیلم سینمایی «Dune ۲» اختصاص داشت که با حضور سیدحمیدرضا قادری و آرش خوشخو برپا شد.
سیدحمیدرضا قادری ابتدا گفت: یکی از متر و معیارهایی که در نقد شعر استفاده میشود، وجه خیالانگیز شعر است. من میپذیرم که افراد جوان با دیدن فیلم «Dune ۲» در سینما به وجد بیایند، اما در نهایت فیلم روی من تاثیر نداشت چرا که فیلمهای الان، ویرایش شده فیلمهای قبلیشان هستند. این فیلم صرف نظر از رمانش، برای کسانی که سینماباز هستند چیز جدیدی ندارد.
آرش خوشخو در ادامه این برنامه بیان کرد: در «Dune ۲» ماجرا پیچیده شده و به نظرم به فیلم تاجوتخت ربطی ندارد. فیلمهای این کارگردان سرد است و ما از زندگی مردمان این فیلم هیچ چیزی نمیبینیم و این سرما در تمام فیلمهایش وجود دارد. «Dune ۲» پر از تواناییهای فنی است و بازیگرانش به بهترین شکل انتخاب شدهاند. بیشتر از داستان فیلم جزئیات فنی فیلمش بسیار برای من جذاب بود. این فیلم مانند هر فیلم مهم دیگری تفسیر معاصر دارد.
امیرقادری نیز درباره فیلم «Dune ۲» اظهار کرد: کتاب بسیار فراتر از فیلم است چرا که مجموعهای از خردهای مختلف در آن دیده میشود. درک این کتاب از مسئولیت رهبریت یک قوم بینظیر است و به شدت تحت تاثیر خرد خاورمیانه است. من به شدت توصیه میکنم که ترجمه این کتاب را که بسیار روان هم است، بخوانید.
افخمی درباره این فیلم گفت: این فیلم تبلیغ آشکاری برای فراماسونها است و به شکل آشکاری برای بزرگنمایی و قدرتنمایی فراماسونی تبلیغ میکند.
بهروز افخمی در پایان این برنامه تاکید کرد: از این به بعد به امید خدا در پایان هر برنامه «هفت» یک تیتراژ جداگانه داریم؛ یعنی هر تیتراژ با برنامه قبلی فرق میکند. هر بار درباره یکی از استادان بزرگ سینمای ایران، چه آنها که از بین ما رفتند و چه آنهایی که در قید حیات هستند، برنامه کوتاهی ساخته میشود که در حاشیه تیتراژ میبینید و در برنامه امشب تیتراژ ما درباره علی حاتمی است که با فیلمهای علی حاتمی و موسیقی مرتضی حنانه از فیلم «هزاردستان» ساخته شده است.